Sari la conținut
Când un urs îți devorează Volvo-ul, necazul tău va stârni hazul și bucuria Internetului românesc

Unul dintre prietenii mei suedezi a avut curiozitatea să călătorească împreună cu mine ca turist prin România. Suedezul a dorit să mergem cu rucsacurile și corturile prin munți, să înțeleagă și să trăiască pe pielea lui turismul românesc căruia îi făcusem un pic de reclamă în urma întrebărilor sale curioase. Acesta nu ajunsese prin Estul Europei și știa că România e o țară relativ sigură. Evident, ca român știu că țara mea e sigură atâta timp cât nu ți-o cauți cu lumânarea, nu intri în contact cu ceva animal periculos, nu ai ghinionul să fii implicat în ceva conflict de interese la nivel înalt, vreun accident rutier sau ceva răfuieli între localnici cu arme reale sau improvizate.

Ei bine, până să ajungă suedezul meu în România, am avut grijă să îi explic faptul că prin munții României e plin de animale sălbatice scăpate de sub controlulul Ministerul Mediului – o instituție românească care în mare parte există doar pe hârtie. Deși ne-am început drumul de la Cota 2000 din Sinaia, ni s-a explicat pe tot traseul să ne ferim de urși deoarece sunt peste tot. Cei mai îngrijorați au fost cabanierii de la Cabana Piatra Arsă și Babele, unde recomandarea lor era să stăm la ei în cabană deoarece afară era ilegal să ne punem corturile. Asta nu că le-ar fi păsat că sunt sau nu urși prin zonă, ci pentru că acești cabanieri trăiau din vânzări și nu din recomandări gratuite.

Ajunși în vale la Padina, ne-am pus corturile de teama urșilor în curte la Refugiul Salvamont Peștera. De dimineață a parcat un Volvo XC90 rupt în bucăți de un urs, căruia i-au fost distruse mânerele ușilor, aripa din față, oglinda pasagerului și i-a fost zgâriată vopseaua, destul cât să-i facă proprietarului o pagubă de câteva mii de euro pentru o reparație la reprezentanța Volvo.

Din fericire, mașina din poză avea asigurare CASCO.

M-am arătat deranjat de faptul că Ministerul Mediului nu ține sub control situația animalelor sălbatice și că ajungem să avem an de an incidente care ar fi putut evitate, după care am început o discuție interesană cu suedezul, făcând referire la capra vecinului în varianta suedeză și cea a românilor:

EU: – Știi ce se va întâmpla cu Volvo-ul ăsta mâncat de urs peste noapte prin vecini? Dacă pun pe Facebook niște poze cu el, românii se vor distra, se vor bucura sau vor face troll. E o mașină scumpă ce nu și-o permit mulți!

Suedezul: – Nu cred! E plin de ele prin Suedia și nu se poate să fiți atât de nepăsători în România la o problemă atât de serioasă! Noi am redus cu mulți ani în urmă numărul animalelor sălbatice care riscau să devină înfometate și să distrugă gospodăriile oamenilor.

EU: – Vrei să vezi? Uite, voi face poze cu mașina asta și le voi pune pe Facebook, pe două grupuri diferite: unul cu români pasionați de munte și alta cu pasionați de mașini Volvo!

(cineva din drum care asista la discuție): – Ei bine, la noi lucrurile astea se decid la nivel politic și pe interese. Am fost alungat cu amenințări de către proprietarul hotelului de aici, pe motiv că le fur din clienți. Am autorizație să vând pe acest loc dar am impresia că ăștia de aici sunt mână în mână cu politicienii: nu lasă turiștii să campeze pentru că nu fac profit dacă vin cu cortul, le dau liber la urși ca să atragă clienții în cabane și nu dau autorizații de construcție decât la barosanii politici. Uite, cabana asta e a unui văr de-al unui politician notoriu! Au încercat mai mulți să aplicie pentru autorizații dar nu li s-au dat.

Suedezul: – E mafie mare în țara asta, acum înțeleg de ce aveți o problemă serioasă cu corupția…

EU: – Păi da, de asta am ieșit în stradă cu sutele de mii și am organizat unul din protestele de la Stockholm, la care au ieșit în stradă și câțiva suedezi alături de prietenii lor români în semn de solidaritate. Din cauza corupției am emigrat în Suedia împreună cu vreo 4 milioane de români!

Articole despre ceea ce se întâmplă în zonă aici, aici și aici.

Ei bine, pozele postate de mine chiar s-au transformat într-un topic nedorit, astfel încât administratorii celor două grupuri de Facebook le-au șters rapid. Din fericire am păstrat capturile și comentariile pe care le voi reda mai jos.

Cum reacționează fanii unei mărci de mașini vândute în România

Ursul mecanic a învățat să folosească cheia TORX. Alexandra se bucură. Mariei nu-i vine să creadă. Ursului nu i-a plăcut culoarea mașinii.

Și cum persoanele de sex feminin folosesc mai multe emoji-uri în mesaje decât cele de sex masculin, bănuiesc că emoji-urile lor au fost lăsate în semn de admirație pentru distrugerea în sine.

Cu alte cuvinte dacă îți mănâncă ursul mașina, mai bine du-o direct la service și nu spune nimănui, altfel românii se vor amuza pe seama necazului tău.

Cum reacționează fanii călătoriilor prin munți

Lui Emi paguba nu i se pare mare. Radu și George cred că e vina mea că am mers cu mașina în gura urșilor (nu e mașina mea, apropo). Cap**** crede că mi-o meritam deoarece o parcasem pe spațiul verde. Alex crede că ursul era tentat de un drive test.

Francisc e singurul care crede că lucrez pentru ceva dealer Volvo și fac reclamă mașinii.

Cum reacționează turiștii români

Simplu: își fac selfie-uri cu urșii!

Cum reacționează autoritățile române

Probabil că autoritățile române au dat vina pe posesoarea autoturismului pentru faptul că și-a lăsat mâncarea în mașină. Nu e nicio problemă cu animalele, ci cu oamenii! Problema e rezolvată.

Pe cei trei urși i-a prins radarul. Atâta timp cât urșii nu au mai circulat pe autostradă și s-au făcut nevăzuți, probabil că situația nu a mai constituit o problemă.

Și prin Sibiu umblă urși. Autoritățile locale au s-au întâlnit să discute pe cine vor destitui din funcție și nu cum vor rezolva problema urșilor pe termen lung.

Urșii atacă și în alte orașe, nu doar la Sibiu!

Un nou atac al unui urs înfometat în faţa unui bloc din Făgăraş aduce în discuţie incompentenţă şi nepăsarea autorităţilor. Un bărbat şi o adolescentă au scăpat la limită după ce au dat peste un urs atras de gunoaiele de pe străzi.

Locuitorii unui cartier din Bușteni se plâng că nu mai pot ieşi noaptea din case din cauza urşilor care se plimbă nestingheriţi pe străzi. În reportajul de mai jos o ursoaică şi cei doi pui ai ei încearcă să se caţere pe o maşină parcată pe trotuarul din faţa blocului.

Peste toate acestea, nici Ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu nu are o soluţie ca să rezolve problema urşilor. Nici măcar nu ştie câţi mai sunt prin pădurile noastre. – via Știrile ProTV

Nu doar urşii au devenit o prezenţă obişnuintă pe străzile staţiunilor de pe Valea Prahovei. Aproape noapte de noapte, zeci de mistreţi ajung până în centrul oraşului Sinaia. Până acum, au produs doar pagube materiale, însă localnicii se tem că animalele ar putea ataca oamenii care le ies în cale.

Ca notă finală…

Am avut două experiențe diferite aici: suedezul a descoperit România prin ochii mei și s-a bucurat din plin de concediul prin țară iar eu m-am enervat redescoperind mentalitățile nesănătoase, cârpeala și delăsarea generală despre care o să vă povestesc într-un articol viitor.

Am avut cu mine un spray cu piper cumpărat de la magazinul Kaki din Piața Unirii și am fost cu mâna pe el în momentul în care ne-am întâlnit cu ursul zona de lângă Bran marcată pe hartă. Norocul nostru a fost că animalul nu ne-a atacat și că vântul bătea înspre direcția ursului, că altfel nici acatistele și iconițele cu Arsenie Boca din rucsacul suedezului nu ne-ar mai fi scăpat din ghearele unui urs înfometat!